Anubis, déu dels funerals i els embalsamaments, atenent un difunt
Per als egipcis, hi havia una altra vida després de la mort: el cos mortal moria, però l'ànima romania viva. El difunt havia de sotmetre's a un juí en què es pesava el seu cor i amb aquests els actes duts a terme durant la seua vida; per superar el juí, el sacerdot recitava una sèrie de fòrmules escrites en el Llibre dels morts, papir que després es depositava en les tombes al costat de les mòmies.
Després del juí, el difunt entrava en el regne d'Osiris. No obstant això, l'esperit necessitava el cos per a seguir existint en l'altra vida. La momificació tenia precisament la finalitat de conservar el mort amb la mateixa aparença que aquest havia tingut en vida: al cadàver se li extreia el cervell i els òrgans interns, que es depositaven en els anomenats vasos canopis. A fi que es conservara eternament, el cos era submergit en unes substàncies determinades i embolicat després amb benes.
Horus, fent la cerimònia de l'obertua de la boca
Aquest treball era fet pels embalsamadors en les cases de la Mort. L'ofici d'aquestes persones era considerat de la categoria més baixa; el seu contacte constant amb la mort, l'olor, difícil de dissimular, amb què quedaven impregnats, així com les marques produïdes pel maeig de líquids corrosius, provocaven el rebuig de la resta de la població.
En aquesta escena presa d'El Llibre dels morts es descriu l'entrada en la Sala de la Veritat Absoluta i el juí de l'home en presència d'Osiris, mentre Thot pren nota en la seua paleta d'escriba
Després de la cerimònia de purificació i d'ofrena, en què un sacerdot complia el ritu de l'obertura de la boca de la mòmia perquè el mort revisquera i s'uniren el cos i l'ànima, que existiren per sempre al regne d'Osiris, el cos era introduït en un sarcòfag en què estava representada la imatge del difunt.
Com que el cadàver havia de romandre intacte, les tombes es construïen en llocs la sequedat dels quals contribuïra a mantrindre'l en un estat ideal de conservació. Els difunts eren soterrats, a més, amb les seues riqueses i els sues béns, que, en el cas dels faraons, incloïen també els seus servidors.
Si voleu més informació sobre l'antic món del egipcis feu clik ací: http://www.slideshare.net/jorgelagim2/unitat-12-la-civilitzaci-egpcia
Per als de segon:
Si voleu veure arquitectura gòtica feu clik ací
19 comentarios:
avuí el profesor suplent no es que diguem molt bo; en realitat gens bo pareixia un militar!
no ens ha fet riure ni tan sols una vegada.
ens mirava de forma rara no es parava de moure em ficava nerviosa...
preferisc fer tres clases de matematiques abans de fer socials en ell,i aixo que les mates mavorreixen a munto perque el profesor es un pessat.
victoria 1d
que cutres els egipcis
La veritat és que cada professor tenim una manera de ser i vosaltres esteu acostmats a la meua manera de ser... i jo a la vostra manera de ser, és a dir, que ens coneixem. Pero això quan ve un professor nou passen eixes coses.
tinc unes fotos sobre el tema volia saber si les imprimisc me ficaries punts?
si no dona lo mateix les vaig guardar al pendrife per si algun dia volies que les ensenyara
victoria 1d
son mes o menos 30
victoria 1d
Pots fer el que vulgues. Els punts igual te'ls donaré. Si ho portes en el pendrive les posarem en l'ordinador de classe i les ensenyarem a la resta dels companys. I si no, si les portes imprimides les pegues a la llibreta i també quedarà bé. Fes el que més t'estimes.
Fis dilluns.
ok.el dilluns et pareix be?
ens divertirem una mica i aixi aprofitarem per a que estudien un poc també son fotos molt interesants he trobat de tot!
viki 1d
Vale!
no es per res pero em ha donat una mica de asco la clase de ahui era interesant pero... aixo no importa era verdaderament asquerosa!
pero perque li va tallar el pene i no una orella?...supose que lla esta vanh gogh o com es diga
viki 1d
Bo, Vicki, la història és així, i així us l'he contada. És una miqueta esgarrifós, a que sí, però, és així. El que vos contaré demà també et farà una mica de fàstic ja veuràs...
la clase ha estat be sobretot per el examen esta facilicim i ho pots comprovar mira les notes...
qui ha suspes? els de sempre pero jo estic contenta amb la meua nota.
juas juas un 10..
VIKI 1D
Enhorabona! La veritat és que estos exàmens són prou fàcils, però en vindran de més difícils, no et cregues...
supose... si no tindras que fer moltes matricules
juas juas viki 1d
una cosa sobre el treball...
es diu tiramies o tiranies?
hi ha algo de informació en el blog?
viki
Es diu tiranies. I en el blog no n'hi ha res. Supose que en internet ho trobaràs. Però mira que siga de la Grècia Antiga (de l'època Arcaica)
La veritat és que no m'importaria. Tan de bo fóra així.
AGUSTIN 2ºC.
HOLA MIGUEL, AQUI TE DEJO EL TRABAJO QUE ME PEDISTE PARA SUBIR NOTA.
UN SALUDO.
La superpoblacion es una condición en que la densidad de la poblacion se amplia a un límite que provoca un empeoramiento del entorno, una disminución en la calidad de vida o un desplome de la poblacion. Generalmente este término se refiere a la relación entre la poblacion humana y el medio ambiente.También puede aplicarse a cualquier otra especie que alcance niveles críticos en su número de individuos.
La superpoblacion puede resultar de un incremento de nacimientos, una disminución de la mortalidad debido a los avances médicos o un aumento de la inmigración. Es posible que en areas de escasa densidad de poblacion se dé superpoblacion porque el area en cuestión no pueda sostener tanta poblacion.
Hos enviais tareas esde aka? lol
Publicar un comentario